SLIDER




Hi!

F_valkenburghaar_81d

Welkom op mijn website! Hier kan je van alles over mij, mijn leven en mijn interesses vinden. Neem gerust een kijkje!

Story ♡ Mijn Haar Door De Jaren Heen

Ik ben wel klaar met hoe mijn haar er nu uitziet (net twee maanden een andere kleur) ik wil wel eens weer iets anders. Herken jij dit? Zo iemand ben ik dus. Ik wil altijd iets anders met mijn haar. Wat heb ik de afgelopen 6/7 jaar gedaan met mijn haar en hoe komt het dat ik iets anders wil om de zoveel tijd? Dit ga ik vandaag laten zien.

Waarom?
Waarom komt vaak terug bij vrienden maar ook bij mijn familie. Mijn oma vind het verschrikkelijk als ik al maar een andere kleur heb dan mijn eigen haarkleur, maar hé ik vind het leuk, dus waarom niet. Ik zelf verander mijn haarkleur eigenlijk gewoon omdat ik het saai vind om telkens hetzelfde te hebben. Na een tijdje ben ik er gewoon klaar mee. Aan de ene kant vind ik dit heel leuk maar aan de andere kant is het soms ook wel gewoon een beetje gezeur. Vooral de eerste paar jaar van de middelbare school heb ik nauwelijks mijn haar geverfd. Het is pas echt laatste jaren gekomen.


Wat?
Wat heb ik dan zoal met mijn haar gedaan? Ik heb nooit mijn hele haar paars of blauw gehad dat niet. De hele drastische veranderingen heb ik achterwege gelaten omdat ik het eigenlijk niet echt durf (ook al zeg ik van wel) en mijn haar heeft een hele rode ondertoon, dus als ik het blondeer wordt het oranje. De enige echt felle kleur die ik heb gehad was roze. Hiervoor had ik al een paar keer highlights gehad dus dat maakte het makkelijker om een paar plukken roze te maken. Nog even een paar plukken goed blonderen en ik had roze plukken door mijn bruine haar heen. 

Verder heb ik mijn haar veranderd van rode gloed naar, donkerbruin, naar bruin-blond-roze ombre/dipdye, bruin-blond ombre (het roze was er uit gewassen), naar twee keer donker paars/rood, naar donkerbruin, geblondeerd naar wat zou moeten worden een lichtbruine kleur maar werd meer roodbruin, toen naar blond en daarna weer bruin. 


Qua lengte heb ik niet veel veranderd. Op de basisschool heb ik mijn haar twee keer tot een echte bob geknipt, maar achteraf gezien vond ik dat helemaal niet mooi. Daarna heb ik het laten groeien en is mijn haar alleen maar geknipt als het echt heel erg nodig was. Hierdoor moest er wel weer een best groot stuk af omdat ik het zo weinig knip maar wel vaak verf. Dat is toen weer aangegroeid en nu heb ik weer een heel stuk eraf moeten knippen omdat ik na die laatste keer niet meer ben geknipt (dat was TWEE jaar geleden! oeps..) En nu is het nog korter dan de vorige keer, maar het komt gelukkig wel tot op mijn schouders.

Van bruin naar blond en vice versa.
Afgelopen zomer vlak voor de zomervakantie ben ik van bruin haar naar blond haar gegaan. Ik heb er misschien wel meer dan een jaar over gedacht om mijn haar helemaal te blonderen en deed het dus uiteindelijk ook. Dit is wel bij de kapper gedaan en dat was maar goed ook. Mijn haar werd namelijk oranje. Deze kleur kon gelukkig nog wel verholpen worden en dezelfde dag nog. Ik heb uiteindelijk 6 uur bij de kapper gezeten en toen was ik blond. Achteraf was het misschien handiger geweest om het over een langere periode te doen maar van fouten kun je leren. 

Maar uiteindelijk was mijn uitgroei wel heel erg ver en kon het eigenlijk niet meer, want ik wilde het niet nog een keer blonderen door de reactie die mijn haar de vorige keer al gaf, dus verfde ik het na 3,5 maand blond weer terug naar donkerbruin. Maar omdat mijn haar zo ligt was pakte het veel donkerder uit dan verwacht. Ook kon je nog steeds blonde plukken zien, later na nog een keer bruin verven was het al wat minder maar nog steeds is het blonde nog wel een beetje zichtbaar. 

Hou dus alsjeblieft rekening met je eigen haarkleur en de ondertoon er van. Dit zorgt ervoor dat je een beetje in kan spelen op wat je te wachten staat. 

Verven jullie je haar vaak? Herken jij dit? Of wil je graag je haar verven?




3 opmerkingen

© Elegant Happiness • Theme by Maira G.